Friday, November 5, 2010

Dah Start Dah....


startnya hari ini menandakan startlah sy membaca dan menelaah itu novel.

jangan pulak terkejut yer kerana hobi sy memang suka membaca novel nie.bila dah start baca dh,memang ape2 pn xingatlah.mintak maaf yer semua.

sekarang ini novel menjadi keutamaan dan FB pula dianaktirikan.hahahah. 

wahh!! gamaknya macam best jerkan novel 2,tp serius wei memang best! rugi xbace. yg hebatnya hari ini dapat sy habiskan satu novel yg mempunyai 513 muka surat.hahahha (bangga sekejap)

biar sy ceritakan sikit sinopsis cerita nie.hehehehe..ooppasss...! lupe plak nk beritahu tajuk. tajuk novel nie ialah Cinta 3 Suku. tak percaya ker? nah amik tengok nie : 


dah percaya dah ckp sy? hehehe;)




Sinopsis :

"sketsa perang" di pertengahan jalan menjadi detik pertemuan pertama antara Minah Sewel dan Mamat Tiga Suku. sejak itu, pertemuan demi pertemuan tercipta. anehnya,setiap pertemuan dihiasi insiden perlanggaran.

Iman - gadis comel yang nakal dan berpewatakan kasar atas dasar mahu melindungi diri lantaran pengalaman silam. kehilangan abah tersayang menjadikan dia sebatang kara. kebencian si ibu tiri menambah lara hidupnya lantas dia membawa diri ke kota. kehadiran Suhaila dan Razif yg tidak dirancang membolehkan dia menumpang kasih dan sayang.

Arie - pertemuan dengan Iman menghadirkan seorang musuh untuk dirinya. Si Minah Sewal! panggilannya buat si Iman.sikap kasar dan mulut celopar gadis itu menimbulkan kejengkelan dihatinya. tidak seperti kekasihnya yang manja dan pandai menggoda.

Iman dan Arie tidak sehaluan. seorang kesimpang kiri dan seorang lagi ke selekoh kanan. tetapi haluan berbeza itu membawa mereka ke satu jalan lurus bernama keserasian. namun tiada seorang pun menduga lorong yang sedang mereka lalui itu rupa-rupanya penuh dengan onak dan duri.

Penulis : Herna Diana





so, bila dengar sinopsis 2 amacam?? rasa nk bacakan? hehehe...agak dah...sy baca nie pn hasutan adik sy tau! kalau tidak, xdan lah sy nk start semula baca novel2 jiwang nie..hehe.. tp apa2 pn credit untuk novel ini dan penulis nie pn berjaya menyampaikan apa yg nk ditulisnya. kiranya sy nie juri ar untuk novel2 nie sebab sy dh biasa sangat dengan isi dan dalaman sesebuah novel. hehehehe...;)   (sombong plak yer kau aten!)

tahniah!!






2 comments:

hah nk komen ar 2??! silakan..bebel lah ape2 pn..