Thursday, March 3, 2011

Go Go Vitamin!

wah...knape erk sy buat tajuk nie..heheheheh. nie disebabkan sy skang nie tgh mengamalkan vitamin C yg disuruh oleh Doctor. Dr nie suruh sy makan vitamin c berturut2 selama 3 bulan...nk tahu knape? sebab sy nie jenis selalu selsema diawal2 pg. setiap hari dan setiap pagi sy akan terbersin2 mcm org gila...kikiki..tp sy search juga ape khasiat2 vitamin c nie..nie yg sy jumpa..


"Vitamin C mencegah berbagai penyakit dan meningkatkan kekebalan tubuh. Hal ini lebih popular sebagai pelindung sel, kekebalan booster Antioxidant dan berkuasa. Ligaments, tendons kolagen dan bergantung pada vitamin C untuk tetap kuat dan sihat. Hal ini juga membantu dalam antioksidan. Sesuai kondisi kesihatan, mungkin akan lebih bermanfaat untuk mengambil suplemen Vitamin C bersama dengan antioksidan seperti vitamin E, flavonoids dan carotendoids"
-wah...dh bnyak khasiat kat sini...kene amalkan nie-

Vitamin ini juga bertindak sebagai antidote untuk penyakit seperti selsema. Luka menjadi sembuh jauh lebih cepat kerana radang yg menghalangi characteristic dari vitamin. Gum tisu dilindungi oleh regular dosis dari Vitamin C. Untuk tujuan ini, sering diambil dengan flavonoids. Kekebalan tubuh terhadap penyakit jantung yang meningkat dengan meningkatkan tingkat kolesterol. Rendahnya tingkat vitamin C adalah indikasi yang lebih besar untuk angina dan risiko serangan jantung.
-dh baca 2 kawan2 sumer? bnyakkan khasiat..belum habis lg nie fakta2 die-

Sebagai Antioxidant, Vitamin C juga mencegah beberapa jenis kanker oleh sihat melindungi sel dari kerosakan radikal bebas. Itu mengurangi risiko kanker di perut dan kerongkong oleh memblok nitrates konversi dari dan ke nitrites menyebabkan kanker-compounds. Vitamin yang merupakan unggulan antidote terhadap katarak. Ia juga melindungi mata terhadap asap rokok dan lampu UV, yang biasanya menyebabkan katarak. Vitamin C, bila diambil beserta pantothenic acid, juga melindungi terhadap pasien Migran. Bila digunakan dalam kombinasi dengan antioksidan seperti vitamin E dan flavonoids, vitamin C dapat bertindak sebagai agen anti-kerut.
-yer ker anti-kerut bagai sumer nie...hahahaha.boleh lindungi mata dr asap rokok gak 2 wei...power tul vitamin nie-

jadi, kepada anda2 sumer marilah kita sama2 amalkn vitamin c untuk kesihtan tubuh badan yang sihat dan langsing. ade pulak tambahan langsing nie..hehehe;)
maaflah yer bahasa tunggang-langgang skit. nie pn belas ehsan daripada cik google..nie mungkin campur bahasa indonesia skit kot.harap maaf maaflah yer..tp enjoy ur reading k! ;)





No comments:

Post a Comment

hah nk komen ar 2??! silakan..bebel lah ape2 pn..