Thursday, August 1, 2013

First Day

    hari isnin bersamaan 29 julai 2013 adalah ari first aku intern as a student part 6! woowwww dh part 6! hahaha...rase mcm sekejap pula masa berlalu. dulu nk masuk belajar punyalah nangis2 mls nk belajar tau2 skang nie aku dh part 6 n dh boleh nk kawen dh! aikkkk??? hahaha.... sory guys sbb lame xupdate sbb korg tau kn as a student nie kekangan mase 2 mmg lah sgt luas. jadi susah sikitlah nk mengupdate cerita2..oleh yg demikian aku kat sini bukan nk bebel pasal sbb lame xupdate tp korg tgk tajuk atas 2? ape? nmpak x?? yeahhhhh!!!! first day aku intern beb!

    first day lagi dh ikut ayah g lapor diri kat fama negeri selangor bertempat die plaza masalam shah alam. kat situ aku jumpa penolong pengarah die en.Zhaurabi sbb pengarah die xdtg plak. jadi lapor diri kat situlah borak2 pasal study n scope blaja as well as pasal FAMA itu sendiri. aku dh bnyak tau dh almaklumlah ayah aku pn keje situ. nk dijadikan cerita semua staff dlm 2 aku dh knal dh dr kecik lagi. hehehe ;p tp nk buat mcm mane, kenelah dgr sbb kt skang nie as a pekerja kn?!

    lepas2 borak aku akan dipindahkan ke unit projek bawah kilang kopi di fama. disebabkan aku dibawah pemasaran,so kenelah amik tau cara2 pemasaran yg berada di kilang kopi fama banting nie. owh yer lupa pula, kilang kopi fama banting nie bertempat di kanchong darat dekat jer ngn umah. hahah! advantage for me right? haha. after that, aku pn dibawa ke Putrajaya sebab ade event kat sana and sambil2 2 bolehlah pantau ape yg ada kat event 2. event 2 nama die " Sambutan Bulan Asas Tani Kementerian pertanian Dan Industri Asas tani 2013 ". hah kat sini ape jabatan dibawah kementerian pertanian akan buka booth and juallah ape yg diorg nk jual. disamping 2, pada awalnya aku juga dapat menyaksikan menteri turun padang dlam merasmikan majlis tersebut. mereka mengacau dodol dan membuat rendang. nice one!

    ini adlah salah satu promotion oleh Fama untuk mengenalkan lagi produk diorg dan diorang juga membuat donation sempena bulan puasa dgn memberi lemang, pulut, dodol, rendang dan sebagainya kpd pengunjung2 kat situ. seronok sgt n meriah sbb ramai org yg memeriahkan majlis. lepas 2 korg nk tau x aku jumpa sape??? tekalah! kuikuikuikui.. jumpa dafi beb! dafi seriusly jambu n wangi gile! hahaha....pas2 dafi dgn fauzi nawawi. diorg kjap jer then blah lah.

    dlm tgh ari event 2 dah abis n aku pn pegilah lapor diri pula ke tempat yg aku dipindahkan iaitu kilang kopi fama banting. kat sini aku diperkenalkan dgn staff2 yg kebanyakannya sudah berumurlah. lepas 2 ade juga 2 org praktikal ygt sama dgn aku iaitu husna student of admin science from uitm shah alam and maisara student of food tech from upm. maisara nie lepas raya abislah praktikal die manakala husna pula sebulan jer. nnty tinggallah aku sorg2 selama 5 bulan kat sini! arghhhh nk buat ape erk?? dh nmpak dh kebosanan di situ..yeahhhhhh...

    oklah finish for my story first day nie and lepas nie insyaAllah aku akan updatekan cerita2 aku semasa praktikal ya...c ya!
inilah event nya!

kelab myagrosis yg terdapat di booth Fama
antara booth2 yg terdapat dalam event nie ;)

menteri turun padang kot kacau dodol dan buat rendang. (padahal dah siap dh)

No comments:

Post a Comment

hah nk komen ar 2??! silakan..bebel lah ape2 pn..